Stare drewniane narty Hikory z kijami 1913

Dodane Czwartek, 18 Kwietnia 2024, 14:29:29, ID ogłoszenia: 64910
1 899 zł
Stare drewniane narty Hikory z kijami 1913
20240330_162433_13.webp
20240324_143408_12.webp
20240330_161810_11.webp
20240330_161916_11.webp
20240330_162053_1.webp
20240414_123737_1.webp
20240414_123804_1.webp
Wyświetleń: 2

Opis ogłoszenia

O przedmiocie
Jeśli szukasz oryginalnych nart do swojego apartamentu to dobrze trafiłeś.
Takich nart i w takim odrestaurowaniu nigdzie nie znajdziesz na żadnych aukcjach czy w muzeach .

Mam do zaoferowania zabytkowe narty po gruntownej i profesjonalnej renowacji z początku XXw. dł 204cm o numerze 957 wraz z kijami dł 115cm również gruntownie odrestaurowanych ( usunięta korozja ,pokryte preparatem zabezpieczającym przed UV i korozją wszystkie elementy metalowe nawet te najmniejsze ,skóra doprowadzona do miękkości również zaimpregnowana ) .Narty pochodzą od niemieckiego producenta -logo na spodniej stronie pod czubkami wypalone dwie narty z napisem w około słabo widocznym „DER SKI FREUDEN ANSPRUCHTSVOLLEN” -Przyjemność z jazdy na nartach jest dla wymagających .Posiadam zdjęcie logo na innych nartach od tego producenta-jest w galerii.
Narty są wykonane z drewna Hikora sprowadzanego ze Stanów Zjednoczonych. Więźba czyli wiązania bo tak to się nazywało jest to udoskonalenie więźby Huitfelda czyli szczęka regulowana mocowana do powierzchni narty z ząbkami które zazębiały się z płytką która za pomocą wkrętów dociskała i unieruchamiała rozstaw szczęki. Wystarczyło poluzować wkręty żeby dopasować szczękę do buta. W tym modelu paski okólne zamocowane są do specjalnych ruchomych uchwytów połączonych na stałe nitami ale również mogły one służyć do przewlekania podwójnych pasków co też było praktyczne .Prosta była wymiana zerwanego paska i wymiana na nowy. Mocowanie buta odbywało się przez dopasowanie do rozmiaru buta klamry Ellefsena (patent z 1904r) zamocowanej do pasków okólnych za pomocą klamerek i zapięcie samej klamry.
Renowacją nart zajmuję się od 2009 roku. Robię to profesjonalnie zgodnie ze sztuką renowacyjną (nie stosuję amatorskich metod papierem ściernym, srebrzanek do metalu ).W swoją pracę wkładam serce i nic nie robię na skróty . Sam określam co należy odrestaurować i do jakiego stopnia w zależności od wieku przedmiotu. Większość odczynników chemicznych robię sam. Drewno zachowało się perfekcyjnie czyli brak plam grzyba i robactwa. Narty rozbieram na drobne elementy.Z drewna została usunięta stara powłoka. Drewno Hikora jest trudnym materiałem do renowacji ponieważ posiada mnóstwo porów w których zalega brud. Czyszczenie jest misterną pracą polegającą na wybieraniu pozostałości specjalnym miniaturowym rylcem w powiększeniu optycznym. Drewno zostało rozjaśnione ,ubytki odtworzone wraz z rysunkiem drewna .
Polakierowane lakierem o zbliżonym kolorze odpornym na warunki zewnętrzne. Paski skórzane doprowadzone do miękkości. Paski napalcowe wykonane ze starej skóry szyte przy klamerkach.
Porowatość metalu po renowacji to skutek korozji nie piaskowania. Korozję usuwam chemicznie a metal zabezpieczam specjalną emulsją którą sam sporządzam .Jest tak cienka że jej nie widać. Nie żółknie przez UV ,metal również nie koroduje.
Posiadam doświadczenie w dziedzinie renowacji nowszymi metodami niż można spotkać w muzeach narciarstwa.
Opieram się na nowszej technologii niż tej ze starych podręczników, które nie zawsze kierują się estetyką. To tak jak by robić remont mieszkania metodami z podręcznika budowlanego z lat 50-tych. Kieruję się intuicją zgodną ze sztuką renowacyjną.
Na temat historii narciarstwa więcej można poczytać w Magazynie Ski -Dzieje Wiązań.
https://skimagazyn.pl/2020/03/18/dzieje-wiazan-czesc-i/
Narty w gwarantowanej jakości -ze Szklarskiej Poręby od wielu lat!
Jestem pasjonatem historii narciarstwa -nie handlarzem i amatorem!
Wiedza i doświadczenie w temacie renowacji starych przedmiotów w połączeniu z sercem które w to wkładam daje niepowtarzalny efekt z którego wielu już jest zadowolonych.
Starych nart jest coraz mniej -rynek powoli się wyczerpuje a w takim stanie jak ja oferuję -dbając o szczegóły to jedyna taka oferta !
Zachęcam do kupna -bo warto ! Możliwość negocjacji ceny proszę dzwonić 508375696.
Wysyłka kurierem lub odbiór osobisty.

Opis ogłoszenia

O przedmiocie
Jeśli szukasz oryginalnych nart do swojego apartamentu to dobrze trafiłeś.
Takich nart i w takim odrestaurowaniu nigdzie nie znajdziesz na żadnych aukcjach czy w muzeach .

Mam do zaoferowania zabytkowe narty po gruntownej i profesjonalnej renowacji z początku XXw. dł 204cm o numerze 957 wraz z kijami dł 115cm również gruntownie odrestaurowanych ( usunięta korozja ,pokryte preparatem zabezpieczającym przed UV i korozją wszystkie elementy metalowe nawet te najmniejsze ,skóra doprowadzona do miękkości również zaimpregnowana ) .Narty pochodzą od niemieckiego producenta -logo na spodniej stronie pod czubkami wypalone dwie narty z napisem w około słabo widocznym „DER SKI FREUDEN ANSPRUCHTSVOLLEN” -Przyjemność z jazdy na nartach jest dla wymagających .Posiadam zdjęcie logo na innych nartach od tego producenta-jest w galerii.
Narty są wykonane z drewna Hikora sprowadzanego ze Stanów Zjednoczonych. Więźba czyli wiązania bo tak to się nazywało jest to udoskonalenie więźby Huitfelda czyli szczęka regulowana mocowana do powierzchni narty z ząbkami które zazębiały się z płytką która za pomocą wkrętów dociskała i unieruchamiała rozstaw szczęki. Wystarczyło poluzować wkręty żeby dopasować szczękę do buta. W tym modelu paski okólne zamocowane są do specjalnych ruchomych uchwytów połączonych na stałe nitami ale również mogły one służyć do przewlekania podwójnych pasków co też było praktyczne .Prosta była wymiana zerwanego paska i wymiana na nowy. Mocowanie buta odbywało się przez dopasowanie do rozmiaru buta klamry Ellefsena (patent z 1904r) zamocowanej do pasków okólnych za pomocą klamerek i zapięcie samej klamry.
Renowacją nart zajmuję się od 2009 roku. Robię to profesjonalnie zgodnie ze sztuką renowacyjną (nie stosuję amatorskich metod papierem ściernym, srebrzanek do metalu ).W swoją pracę wkładam serce i nic nie robię na skróty . Sam określam co należy odrestaurować i do jakiego stopnia w zależności od wieku przedmiotu. Większość odczynników chemicznych robię sam. Drewno zachowało się perfekcyjnie czyli brak plam grzyba i robactwa. Narty rozbieram na drobne elementy.Z drewna została usunięta stara powłoka. Drewno Hikora jest trudnym materiałem do renowacji ponieważ posiada mnóstwo porów w których zalega brud. Czyszczenie jest misterną pracą polegającą na wybieraniu pozostałości specjalnym miniaturowym rylcem w powiększeniu optycznym. Drewno zostało rozjaśnione ,ubytki odtworzone wraz z rysunkiem drewna .
Polakierowane lakierem o zbliżonym kolorze odpornym na warunki zewnętrzne. Paski skórzane doprowadzone do miękkości. Paski napalcowe wykonane ze starej skóry szyte przy klamerkach.
Porowatość metalu po renowacji to skutek korozji nie piaskowania. Korozję usuwam chemicznie a metal zabezpieczam specjalną emulsją którą sam sporządzam .Jest tak cienka że jej nie widać. Nie żółknie przez UV ,metal również nie koroduje.
Posiadam doświadczenie w dziedzinie renowacji nowszymi metodami niż można spotkać w muzeach narciarstwa.
Opieram się na nowszej technologii niż tej ze starych podręczników, które nie zawsze kierują się estetyką. To tak jak by robić remont mieszkania metodami z podręcznika budowlanego z lat 50-tych. Kieruję się intuicją zgodną ze sztuką renowacyjną.
Na temat historii narciarstwa więcej można poczytać w Magazynie Ski -Dzieje Wiązań.
https://skimagazyn.pl/2020/03/18/dzieje-wiazan-czesc-i/
Narty w gwarantowanej jakości -ze Szklarskiej Poręby od wielu lat!
Jestem pasjonatem historii narciarstwa -nie handlarzem i amatorem!
Wiedza i doświadczenie w temacie renowacji starych przedmiotów w połączeniu z sercem które w to wkładam daje niepowtarzalny efekt z którego wielu już jest zadowolonych.
Starych nart jest coraz mniej -rynek powoli się wyczerpuje a w takim stanie jak ja oferuję -dbając o szczegóły to jedyna taka oferta !
Zachęcam do kupna -bo warto ! Możliwość negocjacji ceny proszę dzwonić 508375696.
Wysyłka kurierem lub odbiór osobisty.